تحقیقات بازار کنتورهای هوشمند، از ۱۲۱٫۴۸۸ واحد کنتور هوشمند در سال ۲۰۱۶ خبر داد درحالیکه در سال ۲۰۲۳ تعداد این واحدها  ۱۳۲٫۷۰۳ میلیون واحد پیش بینی شده است و گزارشی در این خصوص تهیه شده است که میزان رشد و پیشرفت این دستگاه ها را در سال های اخیر نشان می دهد و نتایج حاصل از تحقیقات حاکی از رشد ۱٫۸۶ درصدی نرخ رشد مرکب(CAGR) بازار کنتورهای هوشمند در دنیا در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ است. لازم به ذکر است مطالعات صورت گرفته در خصوص شبکه های ارتباطی هوشمند، کنتورهای آب و برق و گاز هوشمند را پوشش می دهد.

مطالعات صورت گرفته از بازار جهانی در باب شبکه های هوشمند( آب و برق و گاز و…) نشان می دهد پذیرش و گستردگی شبکه های هوشمند(آب و برق و گاز) در دنیا از سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ رشد ۱۲ درصدی داشته است. پیش بینی و مطالعه بازار در این خصوص حاکی از آن است که درآمد حاصله از این بازار بالغ بر ۱٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

همچنین کمبود منابع طبیعی و وظیفه ای که در قبال حفظ این منابع برای افراد وجود دارد و مقراراتی که دولت در خصوص استفاده از منابع آب و برق و گاز اعمال می کند در کنار پیشرفت تکنولوژی های حوزه کنتور،کنتورهای هوشمند را به عنوان راهکار کارآمد برای آینده پیش بینی کرده اند. با این حال، انتظار می رود سرمایه گذاری های پایین برای نصب زیرساخت های لازم و عدم بازگشت سرمایه در قبال این تاسیسات، تاحدودی مانع رشد این بازار شود.

 

منبع