اپراتور NTT Docomo ژاپن همزمان با سایر رقبای خود در این کشور شبکه ارتباطی ۵G خود را راه اندازی کرده است.

توسعه سرویس بی سیم اپراتور ژاپنی

این اپراتور سرویس بی سیم جدید خود مبتنی بر شبکه ارتباطی ۵G در ۱۵۰ منطقه در ژاپن ایجاد کرده است. در واقع این مناطق ۲۹ استان از ۴۷ استان این کشور را پوشش می دهد. گفتنی است اپراتور NTT Docomo ژاپن به عنوان بزرگترین اپراتور موبایل از نظر تعداد مشترکین در این کشور انتخاب شده است.

یک طرح اقتصادی برای افزایش تعداد مشترکین

با توجه به هزینه های بالای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر فناوری ۵G این اپراتور ژاپنی، اقدام به ایجاد طرحی اقتصادی برای استفاده بیشتر مردم از شبکه ۵G خود کرده است. NTT Docomo در این طرح اقتصادی اقدام به ارائه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند با قیمت مناسب کرده است. هدف این اپراتور از این طرح افزایش تعداد مشترکین فعلی شبکه از ۱۷۰ هزار نفر به حدود ۲٫۵ میلیون نفر تا پایان مارچ ۲۰۲۱ است.

ارایه دستگاه ارزان قیمت ۵G به بازار

این اپراتور ژاپنی از مارچ ۲۰۲۰ شبکه ارتباطی ۵G خود را راه اندازی کرده است. همچنین اپراتورNTT Docomo برای تحقق اهداف و اجرایی شدن برنامه های خود در راستای توسعه و گسترش خدمات مبتنی بر فناوری ۵G در کشور ⸲ در حال حاضر اقدام به ارائه دستگاه ارزان قیمت ۵G  با هزینه ۹۳۲ دلار به بازار کرده است. این اپراتور اعلام کرده که برنامه های لازم جهت ارائه دستگاه هایی با نصف قیمت بازار را نیز در پیش گرفته است.

هدف اپراتور ژاپنی دسترسی ۲۰ شهر به خدمات ۵G

با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از پاندمی کویید ۲۰۱۹ ، این اپراتور در روند توسعه شبکه ۵G خود دچار تاخیر شده است. اما توانسته در بخش زنجیره تامین به حالت عادی بازگردد. علاوه بر این، یکی از مدیران ارشد این اپراتور اعلام کرده است که این شرکت گسترش خدمات ۵G را برای پوشش دادن به همه ۲۰ شهر تعیین شده در کشور تا پایان سال مالی فعلی هدف قرار داده است.

سیده نازنین موسوی