اپراتور بزرگ Orange که در برخی از کشورهای آفریقایی هم به عنوان اپراتور فعالیت می کند، اولین مرکز دیجیتال را در آفریقا و خاورمیانه به وجود آورده است. این اپراتور در حال حاضر یک مرکز بزرگ دیجیتال، برای حمایت از استارت آپ های فعال در کشور تونس تشکیل داده است. این اپراتور برای توسعه کسب و کار و حمایت از نوآوران جوان و استارت آپ ها، ۴ برنامه استراتژیک را در سر دارد و اولین برنامه ای که در پیش گرفته است راه اندازی مدرسه کدینگ است که یک مرکز فناوری است که به صورت رایگان در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد و شامل ارائه برنامه های آموزشی و رویدادها برای توسعه دهندگان جوان و افرادی است که ایده های نویی برای انجام پروژه های جذاب دارند. این برنامه به طور ویژه برای دانش آموزان، فارغ التحصیلان جوان و کارآفرینان جوان بسیار موثر خواهد بود.

در این مرکز همچنین برای کارآفرینان یک کارگاه تولید دیجیتال هم وجود دارد که برای ایجاد کردن و نمونه سازی محصولشان با استفاده از تجهیزات دیجیتالی مانند پرینترهای ۳D، دستگاه های برش لیزری و مانند آنها است.

 

در واقع مرکز Orange Fab یک شتاب دهنده استارت آپ ها است که هدف آن ساختن مشارکت تجاری ملی و بین المللی با گروه Orange است. این اپراتور یک صندوق سرمایه که حدود ۵۰ میلیون دلار بودجه دارد را برای حمایت از استارت آپ های نوآورانه در آفریقا و خاورمیانه در نظر گرفت که در پشتیبانی از فناوری های جدیدی چون سلامت الکترونیک، انرژی، تکنولوژی های هوشمند حوزه آموزش و بانکداری و …است. در کنار ۵ مرکز فناوری در تونس ۲۷ دانشگاه هم برای این مسئله با این مرکز همکار شدند که هدف آنها فراهم کردن دسترسی گسترده مردم و حمایت از آنها برای استفاده بهتر از شبکه ها است.
اپراتور Orange در اواخر سال ۲۰۱۹ قصد دارد حوزه فعالیت خود را در ۱۹ کشور آفریقایی و حوزه خاورمیانه گسترش دهد همچنین بتواند مراکز مشابهی را در سنگال، ساحل عاج، اردن، کامرون، بورکینافاسو راه اندازی کند.

همچنین اپراتور Orange عنوان کرده است که از سال ۲۰۲۰ کشورهای آفریقایی چون مصر و مراکش و برخی از  کشورهای منطقه خاورمیانه، مراکز دیجیتالی برای استارت آپ ها و نوآوران همانند کشور تونس دارند که این اپراتور آن را راه اندازی خواهد کرد.

 

منبع