به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال و به نقل از مؤسسه تحقیقاتی آنالیز میسون، در جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی این مؤسسه “طرح ۵G در کره جنوبی در سطوح میانی و بالای بازار قرار دارد، اما قیمت‌گذاری این بخش در مقایسه با LTE، به صورت رقابتی انجام می‌گیرد”.

به گزارش دبیرخانه ایران دیجتال، این مؤسسه تحقیقاتی اعلام نموده است که در سال گذشته، سه اپراتور اصلی تلفن همراه در کره جنوبی، سرویس‌های نسل پنجم(۵G) خود را برای تعدادی از کاربران انتخابی با استفاده از hotspotهای شبکه موبایل ارائه نمودند. سه اپراتور SK Telecom، KT و LGU+ اعلام نموده اند که سرویس‌های خود را با ورود اولین نسل از گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از سرویس‌های ۵G ، در ماه اپریل سال ۲۰۱۹، گسترش خواهند داد. با این حال، اپراتورهای محلی به دنبال ارائه طرح‌هایی جهت ایجاد پوشش گسترده شهرهای بزرگ این کشور تا پایان سال هستند.

در این میان، رگولاتور اپراتورها را ملزم به ارائه سرویس‌های ۵G با تعرفه‌های مقرون به صرفه و قابل استفاده توسط کاربران نموده است و قیمت پایه ۴۸ دلار را برای طرح‌هایی با ۸ الی ۹ گیگابایت حجم داده، برای هر سه اپراتور تأیید نموده است. این تعرفه، با طرح‌های LTE فعلی دو اپراتور SK Telecom و KT قابل مقایسه است. طرح‌های LTE فعلی دارای قیمت پایه در حدود ۴۳ دلار  در ماه برای ۶ گیگابایت داده هستند.

علاقه‌مندان به اطلاعات بیشتر و دریافت فایل اصلی این گزارش می‌توانند به وبسایت دبیرخانه ایران دیجیتال مراجعه نمایند.

 

Analysis Mason – The Launch of 5G by South Korean Operators Serves as a First Benchmark for Other Operators Around the World