گوگل در سال ۲۰۱۹ پلتفرم ویدئویی ابری خود تحت عنوان Stadia را معرفی کرد. این یک حرکت بزرگ برای گوگل در مسیر شروع یک بیزینس در بازی‌های  ویدئویی است. در واقع Stadia یک کنسول اختصاصی یا یک set-top box نیست. این پلتفرم از طریق اینترنت در انواع پلتفرم‌ها از جمله مرورگرها، رایانه‌ها، تلویزیون‌ها و گوشی‌های موبایل در دسترس است. Stadia می تواند بازی‌ها را با فرکانس ۶۰ فریم در ثانیه و با وضوح HDR و ۴k پخش کند. همچنین در آینده Stadia به رزولوشن‌هایk 8 و نرخ فریم تا ۱۲۰ فریم در ثانیه دست می‌یابد. لازم به ذکر است که گوگل برای این سرویس یک جزء سخت افزاری دارد که همان کنترلر Stadia است. کنترل کننده از طریق wi-fi به ابر متصل می‌شود و یک دکمه “اشتراک گذاری” برای اتصال به YouTube و یک دکمه دستیار Google را شامل می شود. این پلتفرم به دلیل ساپورت اسکرین‌های مختلف هر کسی می‌تواند ابتدا روی مثلا کروم بوک بازی کند سپس برود روی PC و دوباره بازی را روی موبایل انجام دهد و در تمام این مراحل بازی را از همانجایی که قطع کرده روی پلتفرم‌های دیگر ادامه دهد. به عنوان یک نکته حائز اهمیت در مورد پلتفرم Stadia این است که گوگل در بیش از ۲۰۰ کشور دیتا سنتر دارد و این پلتفرم به وسیله دیتاسنترهای گوگل و پوشش صدها میلیون مایل کابل فیبر نوری، قدرتمند شده است. گوگل به توسعه‌دهنده ها دسترسی به این دیتا سنترها را می‌دهد تا بتوانند صدها بازی مهیج را به Stadia بیاورند.