Overkiz به عنوان یک شرکت فعال در حوزه فنی اینترنت اشیاء پرتالی از APIهای فنی در حوزه IoT را ایجاد کرده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند، به APIهای IoT برای طراحی برنامه‌های حرفه ای خود دسترسی داشته باشند. همچنین می توانند از APIهای این کمپانی برای جمع آوری، مدیریت و اشتراک گذاری ایمن داده‌ها بین اپلیکیشن‌ها و cloud یا با محیط‌های شخص ثالث (کمپانی های third-party) استفاده کنند.

توسعه دهندگان به کمک این پرتال می‌توانند، اپلیکیشن‌های موبایل را برای کنترل چندین دستگاه متصل و ایجاد سناریوهای هوشمند توسعه دهند همچنین می‌توانند اپلیکیشن‌های تجاری را برای نصب، نگهداری و نظارت بر دستگاه‌های متصل توسعه دهند. کاربرد دیگر آن، در جمع آوری، به اشتراک گذاری و تجزیه و تحلیل داده‌ها

است.

لازم به ذکر است با استفاده از این پرتال آماده، توسعه‌دهندگان درآمد خود را افزایش داده و هزینه‌های تحقیق و توسعه خود را کاهش می‌دهند و تجربه مشتریان خود را تا حد قابل توجهی بهبود می‌بخشند.

راه‌حل‌هایی که توسط APIهای این کمپانی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد در حوزه هوشمندسازی ساختمان‌ها و خانه‌ها و کارخانه‌ها است. همچنین این شرکت جزو ۱۰ شرکت برتر ارائه‌دهنده راه‌حل‌های هوشمندانه در حوزه IoT در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

در سمینار ” Open-API توانمندساز اکوسیستم دیجیتال” که توسط دبیرخانه ایران دیجیتال برگزار می‌شود، مدیران اپراتورهای مخابراتی، اگریگیتورها، استارتاپ­های دیجیتالی که دارای قابلیت تبادل API با اپراتورهای مخابراتی دارند، فعالین حوزه دیجیتال و توسعه­دهندگان اپلیکیشن­ها (دولوپرها) به بیان برنامه­ها و نقطه نظرات خودشان در موضوع Open-API خواهند پرداخت. همچنین، در این سمینار چالش­های رگولاتوری و حقوقی آزادسازی API های مخابراتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، می‌توانند به لینک www.digitalweek.ir/سمینار-open-api-توانمندساز-اکوسیستم-دیجیتال/ مراجعه نمایند.