اپراتور KT موفق به انتقال داده بین شبکه ۵G خود و شبکه ماهواره ای در ۳۶۰۰۰ کیلومتر دورتر شد. این شبکه ماهواره ای که شامل ۶ ماهواره است،  وابسته به گروه KT SAT می باشد.

این اپراتور همچنین قادر خواهد بود از ماهواره به عنوان بکهال شبکه در زمان ارسال فایل های مدیا به دستگاه های گوناگون و به صورت همزمان استفاده نماید و به علاوه میتواند شبکه پایدار ۵G با استفاده از شبکه ماهواره ای ایجاد نماید.

KT اعلام کرده است که از یک روتر  چندگانه برای  تست استفاده کرده و پخش فیلم HD بین شبکه ۵G و ماهواره ای به چندین گوشی ۵G را تست کرده است.

به عنوان مثال برای کاربردهای ماشین های خودران و تراکتورهایی که در مناطق با پوشش ضعیف ۵G کار می کنند یا در زمان های بروز حادثه، می توان به شبکه ماهواره ای متصل شد و از خدمات آن استفاده نمود. به علاوه KT با همکاری کمپانی عظیم هیوندا  در حال تست سیستم مسیریابی ترافیک لحظه ای را برای ماشین های خودران و با استفاده از شبکه ۵G است.

این اپراتور کره ای اعلام کرده است که نتایج این تست را به ۳GPP در سال ۲۰۲۰ ارائه می دهد تا بدین ترتیب استاندارهای جهانی لازم برای تکنولوژی ۵G- ماهواره ای برقرار شود.

سمینار “تدوین نقشه راه گذار به ۵G” فرصتی است تا صاحب‌نظران، مدیران ارشد و فعالان حوزه ارتباطات به بررسی موضوع نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی و تدوین نقشه راه، بپردازند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، می‌توانند به لینک http://digitalweek.ir/ مراجعه نمایند.