پیشگامان توسعه ارتباطات در سال ۱۳۸۲، با هدف توسعه صنعت IT کشور و ارائه آخرین راهکارهای به‌روز ارتباطی تاسیس شد. این شرکت در طول دو دهه فعالیت خود، به‌لطف بهره‌‌گیری از متخصصان و نخبگان این حوزه، دامنه ارائه خدمات خود را از طریق بیش از ۷۰۰ نمایندگی به ۵۰۰ هزار مشترک فعال در سراسر کشور وسعت بخشیده و به تازگی موفق به اخذ پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) گردیده است.

پیشگامان امروزه به‌عنوان اپراتور منتخب کشور، طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را در دستور کار قرار داده تا از این طریق پوشش گسترده اینترنت پرسرعت سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و منازل را با کیفیت بسیار مطلوب و متمایز تامین کند.

در گام نخست پروژه بزرگ فیبر نوری، اتصال شهرهای یزد، حمیدیا ،میبد و اردکان از استان یزد، بندرعباس، بندرلنگه، بندرکنگ، میناب و بندر چارک از استان هرمزگان و بخش‌هایی از شهر تهران به شبکه فیبر نوری پیشگامان برقرار شده و در آینده نزدیک، سایر شهرها و دیگر استان‌های کشور نیز می‌توانند از تجربه بی نظیر اینترنت فییرنوری با سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.

علاوه بر پیشتازی در بهره‌برداری از طرح ملی فیبر نوری، پیشگامان با ارائه دیتاسنتر اختصاصی که از طریق شبکه فیبر نوری به هاب مرکزی اینترنت کشور متصل است، انتخابی امن، مطمئن و مجهز به آخرین استانداردهای روز است که به‌منظور میزبانی از داده‌های باارزش شرکت‌ها، سازمان‌ها، فروشگاه‌های آنلاین، وب‌سایت‌ها و سایر مجموعه‌های متقاضی ارائه می‌گردد.

پیشگامان با تمرکز بر توسعه زیرساخت‌ها، بهره‌برداری از به‌روزترین تجهیزات و تکیه بر دانش نیروهای کارآزموده و مجرب خود، طیف وسیعی از خدمات حوزه اینترنت از جمله پهنای باند اختصاصی، TD-LTE ،ADSL و تلفن ثابت اینترنتی (NGN) را متناسب با اهداف و نوع کاربری به شرکت‌ها، برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری و کاربران خانگی در سراسر کشور ارائه می‌دهد.