شرکت AT&T بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند آمریکا است.این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی و نیز استانداردی برای شرکت‌های مخابراتی تبدیل شده‌است. کریس سامبار، رئیس شرکت AT&T، می‌گوید که “شبکه‌ی اینترنت قاتل است” و جزئیات خدمات ۵G مستقل را شرح می‌دهد. به این معنا که امکانات متعددی را فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا آنچه را که می‌خواهند، انجام دهند.

به گزارش AT&T آقای کریس سامبار می‌گوید: “در سه سال گذشته، ما در AT&T شاهد افزایش سالیانه ۳۰ درصدی در ترافیک بودیم”، او همچنین اظهار می‌کند که رشد ترافیک بر اساس هر کاربر در واقع بیشتر از ۳۰ درصد بوده است. این دستاوردها نتیجه مستقیم توانایی نوآوری و نیازهای تغییر کرده ادغام فناوری در زندگی روزمره مردم است. هرگز در تاریخ شبکه این شرکت، شاهد این حجم ترافیک نبوده‌ایم” و افزوده است که AT&T آماده‌ی پذیرش ترافیک بیشتری از ترافیک فعلی است و روزانه هزاران مشتری را به ۵G مستقل خود منتقل می‌کند. 

شرکت AT&T در آینده نه چندان دور، خودروها را به شبکه ۵G مستقل خود متصل خواهد کرد. این شرکت پتانسیل خدمات مبتنی بر تراشه‌های شبکه را که تضمین‌های خاصی از کیفیت خدمات را ارائه می‌دهد  با مشتریانی همچون بخش بهداشت، تولید و بخش عمومی و غیره همکاری می‌کند.

هرچند AT&T همیشه تأکید بر تمرکز زیرساخت‌های خود به عنوان محوری از استراتژی‌اش داشته است، اما معمولاً این تأکید مربوط به فیبر و بی‌سیم است. این شرکت ساخت ۶۰۰۰۰ مایل فیبر،  بیشترین مقدار فیبر را در مقایسه با دیگر سازندگان به خود اختصاص داده و بیش از ۱ میلیون دروازه اینترنتی دارد. اما در زمینه ارتباطات بی‌سیم، ۱۷۳ میلیون مشتری برای طیف میانی شبکه ۵G یعنی C-Band دارد.