شبکه خصوصی ۵G  توسط اپراتور Vodafone در کمپانی ماشین سازی Ford در شهر Essex بریتانیا در سال جدید اجرایی خواهد شد.  این پروژه بودجه دولت را به عنوان بخشی از سرمایه گذاری ۸۱ میلیارد دلاری توسط دولت انگلستان دریافت کرده است.

شبکه‌های خصوصی ۵G نقطه پرش سازمان‌ها

شبکه های خصوصی ۵G   تلفن همراه به عنوان یک نقطه پرش برای سازمان ها عمل می کنند و به آنها اجازه می دهند تا در مورد فعالیت خود تجدید نظر کنند. در این حالت ، فناوری شبکه خصوصی تلفن همراه (MPN)، ایجاد و شکل‌دهی کارخانه های آینده را ممکن می سازد.

۵G فرصتی برای تغییر سریع

متصل کردن فروشگاه ها به شبکه نیازمند زمان و سرمایه گذاری قابل توجهی است. فناوری های موجود عامل محدود کننده ای در تنظیم مجدد و بکارگیری سیستم های تولید جدید می باشد. ۵G فرصتی برای تغییر سرعت راه ا‌ندازی و انعطاف پذیری امکانات تولید موجود را فراهم می کند و ما را به سمت کارخانه های فردا متصل به پشتیبانی از راه دور متخصص و هوش مصنوعی سوق می دهد.

مزایای ۵G

بدین ترتیب  شبکه ۵G بسیاری از مشکلات موجود در شبکه بی سیم در محیط های صنعتی را برطرف کرده و مزایایی مانند کاهش تاخیر ، پهنای باند گسترده تر ، بهبود امنیت و قابلیت اطمینان و زمان استقرار سریعتر را ارائه خواهد داد. بدین ترتیب ماشین های صنعتی و موتورهای پردازشی توانایی اجرای عملیات به صورت لحظه ای را پیدا کرده و دقت، ایمنی و بهره وری بالاتر خواهد رفت.

ارتباط بین اپراتورها و خودروسازی در ایران

با توجه به برنامه ریزی های انجام شده مبنی بر ارائه پایلوت ۵G در ایران، لازم است اپراتورهای موبایل برنامه های مناسبی در راستای تعاملات جدی با صنایع و به خصوص خودروسازی  برقرار کرده و از آنجا که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ریزی های کاملی در راستای ارائه نقشه راه در زمینه خودروهای هوشمند دارند، لازم است ارتباطات مناسبی بین اپراتورها، معاونت علمی و خودروسازی در راستای رشد هرچه سریعتر اکوسیستم صورت گیرد.

سیده نازنین موسوی