چین به عنوان یک کشور پیشرو در زمینه معرفی تکنولوژی های  V2X مبتنی بر شبکه موبایل در دنیا شناخته شده است. در راستای قرار گرفتن در صدر این تکنولوژی، کمپانی Volvo Cars قرارداد همکاری با اپراتور چینی  China Unicomبرای ارائه تکنولوژی V2X بر مبنای ۵G را امضا نموده است تا بطور مشترک این فناوری را توسعه دهند.

با توجه به اینکه تکنولوژی ۵G، ظرفیت بالاتر و تاخیر کمتری را نسبت به پروسسورهای  4G ارائه می دهد، برای کاربردهای نیازمند داده لحظه ای در ماشین ها و همچنین  تبادل اطلاعات بین اتومبیل های مختلف بسیار سودمند است.

سیستم V2X سلولی انتقال اطلاعات بین اتومبیل ها و محیط بیرون برای انتقال داده های لحظه ای از شرایط ترافیک و جاده و پشتیبانی از پیشرفت اتومبیل های خودکار را فراهم می نماید.

به عنوان مثال ، هنگامی که یک اتومبیل از اطلاعات مربوط به ترافیک در آینده مانند تعمیرات جاده ، تراکم ماشین ها یا تصادف آگاه شود ، می تواند اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش سرعت یا پیشنهاد مسیر دیگری را انجام دهد. این پیشنهاد می تواند به افزایش ایمنی ترافیک برای افراد داخل اتومبیل کمک کند ، در حالی که از پیشرفت ترافیک نیز جلوگیری کرده و  سبب باعث کاهش مصرف انرژی می شود. در موارد دیگر این امکان برای خودروها فراهم می شود که مناطق خالی برای پارک در خیابان با کمک دوربین های راهنمایی و رانندگی را پیدا کنند. همچنین اتومبیل ها می توانند برای ایجاد سرعت مطلوب و بهینه برای ورود و خروج ایمن از بزرگراه ها، از اطلاعات چراغ های راهنمایی نیز استفاده کنند.

مدیر ارشد کمپانی Volvo معتقد است که بازار آسیای شرقی شامل چین، یکی از مهم ترین مناطق رشد این کمپانی محسوب می شوند.