۵GOILab یک اکوسیستم نوآوری جهانی تشکیل شده از شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات دولتی است و این نهاد هربار تعدادی شرکت و استارت آپ جدید را که از ارزیابی‌های اولیه عبور کردند انتخاب کرده و به اکوسیستم نوآوری خود اضافه می‌کند. این نهاد از سمت شرکای خود حمایت می‌شود که این شرکا شامل شرکت‌های Dell، Amdocs، Intel، Microsoft، NASA، Tmobile، VMware می‌شوند. در این اکوسیستم تمرکز اصلی روی توسعه نرم افزار برای پشتیبانی از خدمات ۵G و محاسبات لبه است. خدمات تجاری که در این اکوسیستم هدف گذاری شده است در حوزه‌هایی شامل، اتوماسیون، امنیت سایبری، مدیریت ناوگان، کشاورزی، تدارکات و مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.

این اکوسیستم نوآوری اخیرا ۱۲ شرکت جدید را به مجموعه خود اضافه کرده است که از بین چندین استارت آپ و شرکت کوچک و بزرگ انتخاب شده اند. برخی از این شرکت‌ها و نوع فعالیت آن‌ها در ادامه ذکر شده است.

  • Attila Security – یک شرکت امنیت سایبری متمرکز بر لبه و رایانش ابری
  • Continual – به تولیدکنندگان خودروهای متصل و اپراتورهای شبکه تلفن همراه راه‌حل‌های منحصربه‌فرد مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل و بهبود تجربه سفر رانندگان، مسافران و مشترکین در حال حرکت ارائه می‌دهد.
  • EdgeQ – پلتفرم  RAN کاملاً Open و قابل برنامه ریزی
  • LogDNA – یک راه حل مدیریت Log متمرکز که به تیم‌های مهندسی کمک می‌کند در دنیای DevOps سازنده تر عمل کنند.
  • Teal – یک شرکت خدمات اینترنت اشیا است که راهکارهای اتصالات و شبکه ای هوشمند را به سازندگان دستگاه‌های متصل و اپراتورهای شبکه عمومی-خصوصی از طریق پلت فرم eSIM Teal ارائه می‌دهد.  

سیده مهتاب موسوی‌پور