Indosat Ooredoo ، اپراتور اندونزیایی، هفته گذشته از راه‌اندازی خدمات تجاری۵G  در جاکارتا در راستای انقلاب ۵G  در اندونزی و تسریع تحول دیجیتالی جاکارتا و دید شهر هوشمند خبر داد.

خدمات جدید۵G  برای مشتریان نهایی و مشتریان تجاری Indosat Ooredoo دسترسی به اینترنت پهن باند پیشرفته تلفن همراه(۵G eMBB) را فراهم می‌کند که به تسریع بهبود اقتصادی جاکارتا و حمایت از صنعت ۴٫۰ کمک می‌‌کند. خدمات ۵G  طیف وسیعی از کاربردهای منحصر به فرد را ایجاد می‌کند که پتانسیل ایجاد انقلابی در صنعت تولید، خدمات عمومی، بخش مراقبت‌های بهداشتی و پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای خدمات محتوایی دیجیتالی و سرگرمی در شبکه‌های تلفن همراه را دارد؛ همچنین سرعت اینترنت بالا و تأخیر کم را ارائه می‌دهد و این باعث می‌شود طیف وسیعی از کاربردهای منحصر به فرد در تمام صنایع و برای مشتریان تجاری و مصرف کننده قابل استفاده باشد. برخی از پیشرفته‌ترین موارد استفاده شامل اتومبیل‌های متصل و خدمات سرگرمی داخل خودرو است. فناوری‌های نظارتی هوشمند مانند هواپیماهای بدون سرنشین و دوربین مدار بسته هوشمند، برق هوشمند که به طور خودکار خطاها را در مدارها تشخیص و بهترین عکس‌العمل را نشان می‌دهد، برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی که شامل نظارت از راه دور است و برنامه‌های سرگرمی مانند پخش فیلم HD در موبایل، واقعیت مجازی و افزوده و ….

راه‌اندازی سرویس ۵G Indosat Ooredoo در جاکارتا، که چندین مورد استفاده را نشان می‌دهد، شامل شرکای استراتژیکی مانند Ericsson ، Qualcomm ، Indocyber ، SONAR ، Sari Technology x Gunadharma University ، Bosch و MPS است. در ادامه انقلاب ۵G  اندونزی، Indosat Ooredoo قصد دارد خدمات تجاری ۵G  را به سایر شهرهای اصلی اندونزی، از جمله سورابایا و ماکاسار، که تقاضای زیاد مصرف کنندگان برای خدمات داده وجود دارد، گسترش دهد.

Ahmad Al-Neama، رئیس و مدیرعامل Indosat Ooredoo: “من بسیار مفتخرم که خدمات ۵G Indosat Ooredoo را در جاکارتا راه‌اندازی می‌کنم و از پتانسیل دگرگون کننده آن در طیف وسیعی از صنایع بسیار هیجان زده هستم. ما معتقدیم فناوری ۵G و کابردهای بی‌شمار آن به ایجاد انقلابی در نحوه عملکرد صنایع و مشاغل و نحوه دسترسی مصرف کنندگان به خدمات عمومی و سرگرمی کمک می‌کند.”

Jerry Soper ، مدیر اریکسون در اندونزی: “اریکسون خوشحال است که از طریق ارائه خدمات ۵G در جاکارتا همکاری ما با Indosat Ooredoo را بیشتر تقویت کند. دیجیتالی شدن یکی از محرکهای اصلی بهبود اقتصادی پس از همه‌‎‌‌‌گیری است و ۵G به اندونزی کمک می‌کند تا از آینده‌ای بهتر استقبال کند، تحولات دیجیتالی را بیشتر تقویت کند و همچنین نیاز کشور به اتصال قوی تر را برطرف کند.”

Indosat Ooredoo دومین اپراتور در اندونزی است که ۵G را تجاری‌سازی کرده است.

فاطمه بختیاری