داده‌های Board International که یکی از ارائه دهندگان برتر جهانی در زمینه راهکارهای هوش مصنوعی است، نشان می‌دهد که اقدامات قریب به اتفاق شرکت‌ها در سطح دنیا از سال ۲۰۲۰ تا کنون، در خصوص توسعه هوش مصنوعی چندان موفق نبوده‌اند.

بعد از گذشت سه سال از اثرات منفی گسترده همه‌گیری کووید-۱۹، در نظرسنجی از ۲۴۵۰ کسب‌وکار در سراسر بریتانیا، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، استرالیا و سنگاپور در خصوص تأثیرات حوادث مختلفی چون همه‌گیری کویید-۱۹، جنگ اوکراین و …، تنها ۱۴ درصد از شرکت‌ها اذعان داشتند که تحت تاثیر این حوادث قرار نگرفته‌اند.

بیش از ۸۰%  کسب‌وکارها اعلام کرده‌اند که در حال حاضر برنامه‌ریزی برای آمادگی بحران جهانی بعدی در سازمان‌های‌شان جدی‌تر است. همچنین بیش از ۷۰%  از این کسب‌وکارها شاهد افزایش بودجه برای تغییر برنامه و تیم‌ها هستند و اکثر  مدیران ارشد  یا سرمایه گذاران‌شان برای یک رویکرد استراتژیک‌تر آماده می‌شوند.

این گزارش نشان می‌دهدتقریبا تمام این تغییرات به دلایلی شکست خورده است. بیش از یک چهارم از تصمیم گیرندگان، فقدان قابلیت فنی در سازمان را به عنوان اصلی‌ترین علت تحولات ناموفق اعلام می‌کنند. همچنین عدم سرمایه‌گذاری در مهارت‌ها و کمبود منابع تیمی در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

علاوه بر شکاف‌های مهارتی، داده‌ها نشان می‌دهد که استفاده گسترده از شیوه‌های برنامه‌ریزی نا کارآمد مانع از پیشرفت می‌شود. وقتی از کسب‌وکارها پرسیده شد که از چه ابزارهایی برای برنامه‌ریزی استفاده می‌کنند، اکثرا پاسخ دادند که برخی از برنامه‌ریزی‌ها را با نرم‌افزار Excel انجام می‌دهند. آنها به طور متوسط هفته‌ای ۲۷ ساعت وقت می‌گذرانند  تا سناریوهای مختلفی را برای کسب‌وکار خود مدل‌سازی کنند.

نیاز به یک رویکرد جدید، زمانی برایمان روشن خواهد شد، که از تصمیم‌گیرندگان در این زمینه سؤال کنیم که  آمادگی برای مدیریت بحران جهانی بعدی -مانند کووید-۱۹را دارند؟

 34% از کسب‌وکارها برای ادامه اختلال زنجیره تأمین، افزایش نرخ بهره و یک بیماری همه‌گیر اعلام عدم آمادگی کردند.

Marco Limena، مدیر عامل Board International گفت: «با همه عدم قطعیتی که در جهان می‌بینیم، رهبران کسب‌وکار باید با واقعیت جدیدی روبه‌رو شوند. این زنگ خطری برای سازمان‌ها و یافتن قابلیت‌ها و کارایی‌های جدید برای مقابله با محیط چالش‌برانگیز امروزی است. برنامه‌ریزی مستمر یک امر ضروری است و خبر خوب این است که شرکت‌هایی که قابلیت‌های دیجیتالی خود را ارتقا می‌دهند، می‌توانند تجارت خود را با سرعت هدایت کنند و مزیت رقابتی به دست آورند.»

منبع:

https://www.telecomstechnews.com/news/2023/may/26/a-third-of-it-and-telecoms-businesses-unprepared-for-next-global-crisis/